Όπως αναμενόταν και αναμενόταν, το στάδιο 5 του Tour de France 2022 με τους 11 τομείς των λιθόστρωτων δρόμων προκάλεσε τον όλεθρο στο peloton, κατέστρεψε τις ελπίδες ορισμένων αναβατών για το σύνολο και έριξε μερικούς από τον αγώνα εντελώς.
Υπήρχαν συντριβές, μηχανικοί, μανιώδεις καταδιώξεις και επιθέσεις και τόση πολλή δράση στα τελευταία 50 χιλιόμετρα της διαδρομής των 157 χιλιομέτρων από τη Λιλ έως τον Γουόλερς που ήταν δύσκολο να τα παρακολουθήσεις όλα.
Cyclingnews κάνει μια αναδρομή στις πιο σημαντικές στιγμές της πιο μανιακής σκηνής του φετινού Tour de France.
Ο Van Aert συντρίβεται
Ο αρχηγός του Tour de France, Wout van Aert (Jumbo-Visma) ήταν αχαρακτηριστικά πολύ πίσω στο peloton για το πρώτο μισό του σταδίου 5. Με τον πρώτο από τους 11 τομείς του pavé να διαφαινόταν στον ορίζοντα, άρχισε να ανεβάζει τον δρόμο του, αλλά μετά ένα άγγιγμα των τροχών στο μάτσο τον έστειλε να απλώνεται στην άσφαλτο. Κατά τη διάρκεια του κυνηγητού του, κόντεψε να κόψει το αυτοκίνητο της ομάδας DSM. Τερμάτισε τη σκηνή κοντά στο μπροστινό μέρος του γκρουπ καταδίωξης πίσω από τον νικητή της σκηνής Simon Clarke (Israel-Premier Tech), αλλά έπρεπε να τον ταρακουνούσε μια τόσο ξέφρενη μέρα.
«Δεν μου άρεσε πολύ στο μπροστινό μέρος της παρέας, οι δρόμοι ήταν πολύ επικίνδυνοι. Όλοι περίμεναν κάτι από εμάς λόγω των λιθόστρωτων, αλλά μετά αρχίσαμε να περνάμε από τα χωριά και υπήρχαν πολλά στενά και πράγματα. στο δρόμο.Δεν μου άρεσε εκεί και δεν ήθελα να ρισκάρω.Τη στιγμή που σκέφτηκα ότι ήταν απαραίτητο να αρχίσω να ανεβαίνω τράκαρα αμέσως λόγω στένωσης.Παραγώθηκα λίγο τον εαυτό μου αλλά έχασα και λίγη αυτοπεποίθηση για να πάμε πραγματικά στον αγώνα για τη θέση.
“Είναι κρίμα γιατί σε εκείνο το σημείο απογοήτευσα τα άλλα αγόρια και ήμουν πίσω αντί να έχω καλή θέση στο λιθόστρωτο. Από εκεί και πέρα ήταν μια μάχη με τον εαυτό μου όλη μέρα.” – Wout van Aert μετά το στάδιο 5 του Tour de France.
Ο Van Aert αποδοκιμάζει την «επικίνδυνη» λιθόστρωτη σκηνή του Tour de France μια μέρα κακής τύχης
Περισσότερα Jumbo-Visma χάος
Υπήρξε μια άλλη στιγμή για το Jumbo-Visma, καθώς ο Jonas Vingegaard υπέστη μηχανικό πρόβλημα και στη συνέχεια άλλαξε ποδήλατα με έναν πολύ ψηλότερο συμπαίκτη του. Η σέλα του ποδηλάτου ήταν τόσο ψηλά που ο Δανός δεν μπορούσε να καθίσει πάνω της και να φτάσει στα πετάλια. Σύντομα, ο Steven Kruijswijk σταμάτησε μαζί του και το ζευγάρι άλλαξε ποδήλατα, αλλά μόλις το έκαναν, το αυτοκίνητο Jumbo-Visma έφτασε κοντά τους και σταμάτησε στην απέναντι πλευρά του δρόμου.
Με το ψηλό γρασίδι να κυματίζει στο αεράκι, ο Vingegaard να τρέχει με σπριντ στο δρόμο, ο μηχανικός να τραβάει βιαστικά νέα ποδήλατα για τους αναβάτες και ο καθένας να πρέπει να βρει τη σωστή μηχανή για να ανέβει ήταν μια σουρεαλιστική σκηνή.
Ο Powless παραλίγο να πάρει την κίτρινη φανέλα
Με την εντολή του Van Aert να επιστρέψει για να βοηθήσει τον Vingegaard και την παρέα, το χάσμα στο μπροστινό γκρουπ μεγάλωσε αρκετά ώστε ο Neilson Powless της EF Education-EasyPost – ο καλύτερος αναβάτης στην κίνηση – βρισκόταν στο virtual maillot jaune. Ο Αμερικανός επιτέθηκε πολύ νωρίς στον τερματισμό και ο Simon Clarke (Israel-Premier Tech) κέρδισε τη σκηνή, αλλά για μια σύντομη στιγμή, ο Powless βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας GC.
Δυστυχώς γι ‘αυτόν, ο Van Aert – “μισός άνθρωπος, μισός κινητήρας” – κύλησε σε μια επίθεση από τον Tadej Pogačar (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και στη συνέχεια μείωσε το κενό αρκετά ώστε να κρατήσει το ταχυδρομείο κίτρινο κατά 13 δευτερόλεπτα.
Powless μόλις 13 δευτερόλεπτα από το πρώτο προβάδισμα του Tour de France των ΗΠΑ από το 2006
Το τρύπημα και το έξαλλο κυνηγητό του Ο’ Κόνορ
Ο Ben O’Connor (AG2R Citroën) υπέστη τρύπημα στον δεύτερο τομέα των κροκάλων με 57 χλμ. Θα έπρεπε να είχε δώσει σε αυτόν και στους συμπαίκτες του αρκετό χρόνο για να κυνηγήσουν πίσω. Ωστόσο, οι στενοί δρόμοι και οι εννέα τομείς του pavé που έφτιαξαν το φινάλε προκάλεσαν μποτιλιάρισμα αυτοκινήτων, τηλεοπτικών μοτοσυκλετών και οχημάτων υποστήριξης στους δρόμους, εμποδίζοντας την καταδίωξή τους.
Ο O’Connor τερμάτισε 4:12 πίσω από τον νικητή της σκηνής Simon Clarke και, το πιο σημαντικό, σχεδόν τέσσερα λεπτά πίσω από τον υπερασπιστή του πρωταθλητή Tadej Pogačar και 13 δευτερόλεπτα λιγότερα από την κύρια ομάδα των διεκδικητών.
Ο Γύρος της Γαλλίας ταλαιπωρείται στο λιθόστρωτο καθώς ο Χέιγκ πέφτει έξω, ο Ο’ Κόνορ χάνει χρόνο
Χαλαρό δέμα σανού προκαλεί τη συντριβή του Haig
Έχοντας απομείνει 30 χιλιόμετρα, η ομάδα Van Aert πλησίαζε στο κεντρικό πελοτόν. Η Groupama-FDJ οδηγούσε το μάτσο σε μια σειρά στενών δρόμων όταν χτύπησε η καταστροφή για τον Jack Haig (Bahrain Victorious).
Ο πρώτος αναβάτης πέτυχε γύρω από ένα προστατευτικό δέμα σανού που είχε πέσει στα μισά του δρόμου -ίσως έπεσε από τη θέση του από το διαφημιστικό τροχόσπιτο ή τα αυτοκίνητα που ακολούθησαν την απόσχιση- όπως και οι πρώτοι 20 περίπου αναβάτες. Ο Haig και αρκετοί συμπαίκτες του το χτύπησαν και συνετρίβη μαζί με τον Geraint Thomas (Ineos Grenadiers) και τον Caleb Ewan (Lotto Soudal).
Ο Χέιγκ ήταν εκτός, ο Γιούαν έπαθε μια ήπια διάσειση και ο Τόμας ήταν αλώβητος.
Η ανδρεία του Pogačar στο pavé
Μετά τη συντριβή από τον Haig, ο Tadej Pogačar έκανε μια κίνηση μαζί με τον Jasper Stuyven των Trek-Segafredo. Το ζευγάρι μπήκε τόσο ζεστό σε μια στροφή προς τον προτελευταίο τομέα των κροκάλων που ο Florian Vermeersch (Lotto Soudal) – ένας τερματιστής στο βάθρο στο Paris-Roubaix – γλίστρησε έξω.
Το ζευγάρι συνέχισε να πιέζει τον ρυθμό και τερμάτισε 51 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή, αλλά παρ’ όλα αυτά κέρδισε μόνο 13 δευτερόλεπτα στο πελοτόν με επικεφαλής τον Van Aert.
«Δεν ήταν καθόλου εύκολο, υπέφερα αρκετά», είπε ο Pogačar. “Σχεδόν με έπεσε μερικές φορές, δυσκολεύτηκα και κρατήθηκα από τον τροχό του. Ήρθαμε μπροστά για να πάρουμε μερικά δευτερόλεπτα. Πρέπει να του αγοράσω μια μπύρα.”
Η Pogacar είναι επιθετική στα λιθόστρωτα και πάλι η καλύτερη από τους διεκδικητές του Tour de France
Χαρά για τον Κλαρκ, στενοχώρια για τον Βαν ντερ Χορν
Το τελικό σπριντ έφτασε στα τέσσερα: ο Powless επιτέθηκε νωρίς, ο Edvald Boasson Hagen (TotalEnergies) ήταν ο πρώτος που αντέδρασε. Ο Simon Clarke τον ακολούθησε και στη συνέχεια ο Taco Van der Hoorn (Intermarché-Wanty-Gobert) έκανε μια εντυπωσιακή κίνηση που φαινόταν σίγουρος ότι θα κερδίσει.
Ο εγκλωβισμένος Αυστραλός, ωστόσο, πήδηξε στον τροχό του, περίμενε μέχρι τα τελευταία 50 μέτρα, στη συνέχεια επιτάχυνε και πέταξε το ποδήλατό του και άρπαξε τη νίκη.
«Έπρεπε πραγματικά να τον κυνηγήσω σκληρά, μετά ο Τάκο ήρθε κατευθείαν στην κορυφή. Σήκωσα το βλέμμα και είδα το 350 και σκέφτηκα ότι ήταν πολύς ο δρόμος για να διανύσουμε, κάνουμε σπριντ από τα 800 μέτρα για να πάμε στη γωνία. Απλώς μπήκα πίσω τον και πήγα όσο πιο δυνατά μπορούσα στη γραμμή», είπε ο Κλαρκ.
Tour de France: Ο Simon Clarke κατακτά τις κροκάλες για να κερδίσει το στάδιο 5
Στιγμιότυπα βίντεο του Tour de France σταδίου 5